Har du spørsmål? Klikk på "Support" nederst til høyre

Prøv hjemme i 30 dager!

Gratis frakt mulig på alle kjøp!

Norges største utvalg av el-scootere!

Kjøpsvilkår - Blimo.no

Kjøpsvilkår

1. Introduksjon
Følgende vilkår gjelder for alle leveranser via Blimo.no drevet av Nordbutiker Norge Filial av Nordbutiker AB, Organisasjonsnummer: 918 488 014.

Postadresse:
Nordbutiker Norge Filial av Nordbutiker AB
C/O Business Sweden
Arbins Gate 2
0253 Oslo

Du kan kontakte oss på:
info@blimo.no
Betingelser gjelder i tilfeller hvor det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom deg som kjøper og Blimo.no.


2. Slik handler du hos Blimo.no
Når du handler hos Blimo.no skal du igjennom følgende trinn:
Velg den eller de varene du ønsker å kjøpe. Legg dine varer i kurven, deretter gå videre til kassen
Skriv inn dine personlige opplysninger
Velg betalingsmåte og frakt
Godta våre kjøpsbetingelser
Sjekk at all informasjon er korrekt og godkjenn kjøpet


3. Bestilling
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Når du handler på Blimo.no inngås avtaler på norsk.
Ønsker du å få en oversikt over tidligere ordre og status for dagens bestillinger, kan disse finnes under; Min konto.


4. Aldersgrense
Blimo.no kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år.


5. Dokumentation og veiledning
Hvis det er produktbeskrivelse og instruksjoner for produktet, følger disse med leveransen fra Blimo.no. For ytterligere informasjon eller rådgivning fra Blimo.no, vil dette være av veiledende art. Blimo.no garanterer at varene oppfyller kravene til CE-merking.


6. Leveringstid og transport
Når du bestiller for over 1000 NOK betaler vi for frakten.

Alle bestillinger som mottas før kl 12 på en hverdag sendes normalt samme dag (gjelder ikke varer som er utsolgt). I perioden juni-aug sendes varene fra vårt lager innen 1-2 dager etter bestilling.


Forsendelser er gjort med:
UPS for små pakker
Dachser for større pakker
Postnord er en underleverandør av Dachser i Norge

Pakker leveres til nærmeste postkontor eller hjemmeadresse, avhengig av hva du velger. Den nåværende leveringstiden er 2 - 7 dager for lagervarer. Om du mottar varer senere enn 8 dager, har du rett til å heve kjøpet.
For leveringstid av varer som ikke er på lager, ta kontakt med kundeservice.

Etter at bestillingen din er lagt inn, kan vi dessverre ikke endre leveringsadressen. Vi kan kun levere til adressen som er oppgitt da bestillingen ble lagt inn i nettbutikken.

Vi sender til hele Norge med unntak av Svalbard


7. Pris og betaling
I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling med bank/kredittkort, faktura eller avbetaling.
For aktuelle forhold med Klarna. Les mer her. https://www.klarna.com/se/villkor/

Selskap

For gjeldende kjøpsvilkår. Les mer her. https://www.klarna.com/se/villkor/

Alle priser på Blimo.no er inkl. moms. Vi tar ikke gebyr ved betaling på Blimo.no. Alle priser er dagspriser og opdateres løpende.
Det er ikke mulig å betale for kjøp via bankoverføring. Kun betaling via ovennevnte betalingsalternativ er mulig.


8. Angrerett og åpent kjøp
Som privatperson har du rett til å kansellere et kjøp innen 14 kalenderdager. For å benytte deg av angreretten kan du kontakte oss på E-post igjennom info@blimo.no. Varene må returneres i samme tilstand som ved mottak for rett på 100% refusjon. Du har rett til å behandle varene du har kjøpt fra oss på en slik måte at du kan fastslå deres egenskaper og funksjon. Hvis du har behandlet varene på en annen måte enn det som anses naturlig, er du forpliktet til å kompensere oss for verditapet, og vi kan i slike tilfeller se det som nødvendig med et fratrekk i vår tilbakebetaling. Vi følger forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Ved refusjon og tilbakebetaling vil du få pengene på kontoen din innen 14 dager fra utstedelse.
Ved andre årsaker du kan kansellere et kjøp:
Hvis du mottar pakken senere enn 8 dager grunnet vår feil
Varene må også returneres pakket i henhold til våre anbefalinger.

Trenger du å laste ned angrerettskjema kan du trykke her.
Retur til Blimo.no med henvisning til angrerett skal skje innen 14 dager fra angrefristens siste dag.
Vedlagt i ordrebekreftelsen medfølger det et angrerett skjema som du kan benytte deg i forbindelse med angrerett.
Du kan fylle dette ut og sende det til oss via brev på Gösvägen 28, 761 41 Norrtälje, Sverige
Du kan ta kopi av det og sende kopien til oss gjennom E-post på info@blimo.no.
Du kan alltid ringe oss på 239 629 33 for å få videre hjelp.

Dersom du som kunde benytter deg av åpent kjøp/angreretten, står du for returfrakten. Hvis du vil returnere et produkt med våre leveringsavtaler, blir du belastet med 20 kr/ kg inkl. Mva. Minimums belastning på 100 kroner. Vær oppmerksom på at kostnadene ved retur frakt kan avvike fra kostnadene som er gjort i nettbutikkens kasseregister.

Vi betaler deg tilbake pengene innen ca 14 dager ved eventuell heving ved forsinkelse, reklamasjon eller åpent kjøp.

Vennligst ikke bruk maskeringstape eller andre type taper som kan ødelegge emballasjen ved retur. Bruk heller gjennomsiktig pakke tape.

Vi tilbyr deg åpent kjøp i 60 dager. Dette gjelder kun for nye og ubrukte varer som har originalemballasje.

Angrerett er en rettighet du som forbruker har ved handel i nettbutikk og annet fjernsalg. Angreretten gir deg muligheten til å angre et kjøp innen 14 dager etter at du mottok varen, så fremt varen er i god stand og ikke omfattes av lovens unntak. Mens åpent kjøp er noe vi i Blimo.no tilbyr deg som et gode.

Mottakelse
På Blimo.no sender vi kun nye varer fra vår leverandør, dog vi har noen produkter som er brukt som demo modeller på varelageret for produktbilder og testing. Disse demo modellene blir solgt med redusert pris, og ved samtykke og kjøp av disse modellene kan vi ikke gi en mer redusert pris enn hva som tilbys. Kjøper du produkter som ikke er demoprodukter, sender vi selvsagt nye produkter vi mottar fra leverandøren.
Noen ganger kan produkter bli skadet under transport, og dette skal selvsagt ikke gå utover deg. Ta gjerne kontakt med oss på info@blimo.no eller på telefon 239 629 33 så skal vi hjelpe deg med å ordne opp.
Om du mistenker at et produkt du har betalt til full pris er sendt ut til deg som brukt, har du rett på å få en pris reduksjon eller rett til å heve kjøpet.


9. Varer som ikke hentes
Hvis du ikke henter vare(r) som du har bestilt, eller nekter å motta varen(e) som du har bestilt, vil du bli belastet for fraktkostnader, retur frakt, og håndterings kostnader på minst 385 NOK.


10. Reklamasjonsrett
For kunder i Norge gjelder 2-5 års reklamasjonsrett jfr. forbrukerkjøpsloven. For produkter som varer lenger enn 2 år, så har du 5 års reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få den reparert eller erstattet, tilbakebetaling eller reduksjon i pris, avhengig av den konkrete situasjonen. Det betinger selvfølgelig at kravet om reklamasjon er berettiget, og at mangelen ikke er forårsaket pga av feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd.
Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen med produktet. Hvis det reklameres innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være betimelig. Vi følger forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Vi refunderer rimelige fraktkostnader som du kan ha i forbindelse med retur av produktet når kravet er berettiget.
Før produktet blir returnert, vil det hjelpe oss og deg som kunde om du sender inn bilder/video av feil eller mangler til vår kundeservice, info@blimo.no som kan hjelpe med å undersøke feilen.
Er kundeservice enig i reklamasjonen, vil vi sende deg en returetikett, som du deretter klistrer på pakken og sender den tilbake fra ditt nærmeste postkontor. I tilfellet du ønsker å beholde produktet, kan vi gi en prisreduksjon.
Merk, vi mottar ikke pakker som er sendt i postoppkrav.
Husk at produktet må alltid returneres i beskyttende emballasje. En kvittering for utsendelse er nødvendig slik at vi kan dekke fraktkostnader.

11. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er Selger, dvs Nordbutiker Norge Filial av Nordbutiker AB. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo

Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr

12. Analytics
Google Analytics brukes på Blimo.no og betyr at et statistisk system samler informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en nettside har hatt, hvor de kommer fra og hvor på nettstedet det forlates, etc.
På Blimo.no log statistikken brukes for å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet.


13. Dine personlige opplysninger
For at du skal inngå en online avtale med Blimo.no, må du registrere deg med følgende personlige opplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-post adresse
Vi spør utelukkende om dine personlige detaljer for det formål å levere varer til deg.
Personlig informasjon som er registrert hos Blimo.no oppbevares i fem år, og all data blir slettet etter det.
Ved innsamling av personlig informasjon gjennom vår nettside, sikrer vi at det kun skjer ved ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.
Vi oppbevarer ikke kundeoplysninger ukryptert
Vi transmitterer ikke kundeopplysninger ukryptert
Informasjonen som gis til Blimo.no videreformidles eller selges ikke på noen måte til tredjeparter, og vi registrerer ingen sensitive personlige opplysninger.
Som kunde hos Blimo.no har du alltid rett til å komme med innsigelser mot registreringen eller få slettet informasjonen din. Du har også rett til å inspisere den informasjon som er registrert om deg. Disse rettighetene er sikret med Privacy Act og forespørsel i forbindelse med dette rettes til vår kundeservice via e-post info@blimo.no.

Om Blimo

Blimo ble startet i 2007 og har siden den gangen vokst til å bli Nordens største leverandør av elektriske seniorscootere til privatpersoner. Vi er eksperter på området og har opp gjennom årene forandret hverdagen for tusenvis av fornøyde kunder med våre elektriske kjøretøy.

Les mer her

Våre andre butikker

Handle og betal trygt hos oss

Trygg E-handelKlarna