Følgende vilkår gjelder for alle leveranser via Blimo.no drevet av Nordbutiker Norge Filial av Nordbutiker AB, Organisasjonsnummer: 918 488 014.
Postadresse:
Nordbutiker Norge Filial av Nordbutiker AB
C/O Business Sweden
Arbins Gate 2
0253 Oslo
Du kan kontakte oss på:
info@blimo.no
Betingelser gjelder i tilfeller hvor det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom deg som kjøper og Blimo.no.
Kjøpsvilkår
1. Introduksjon
2. Bestilling
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.
Når du handler på Blimo.no inngås avtaler på norsk.
Ønsker du å få en oversikt over tidligere ordre og status for dagens bestillinger, kan disse finnes under; Min konto.
Ved åpenbare feil (f.eks. feil pris, trykkfeil etc.) forbeholder vi oss retten til å rette feilen i etterkant. Hvis du ikke er fornøyd med vår rettelse, har du selvfølgelig rett til å kansellere bestillingen din. Vi forbeholder oss også retten til ikke å utføre en bestilling i tilfeller hvor produktet er utsolgt eller ved tekniske feil.
Varer som ikke hentes
Hvis du ikke henter vare(r) som du har bestilt, eller nekter å motta varen(e) som du har bestilt, vil du bli belastet for fraktkostnader, retur frakt, og håndterings kostnader på minst 385 NOK.
Aldersgrense
Blimo.no kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år.
Slik handler du hos Blimo.no
Når du handler hos Blimo.no skal du igjennom følgende trinn:
Velg den eller de varene du ønsker å kjøpe. Legg dine varer i kurven, deretter gå videre til kassen
Skriv inn dine personlige opplysninger
Velg betalingsmåte og frakt
Godta våre kjøpsbetingelser
Sjekk at all informasjon er korrekt og godkjenn kjøpet
3. Dokumentation og veiledning
Hvis det er produktbeskrivelse og instruksjoner for produktet, følger disse med leveransen fra Blimo.no. For ytterligere informasjon eller rådgivning fra Blimo.no, vil dette være av veiledende art. Blimo.no garanterer at varene oppfyller kravene til CE-merking.
4. Leveringstid og transport
Eventuelle fraktkostnader vises i kassen før du godkjenner kjøpet.
Alle bestillinger som mottas før kl 12 på en hverdag sendes normalt samme dag (gjelder ikke varer som er utsolgt). I perioden juni-aug sendes varene fra vårt lager innen 1-2 dager etter bestilling.
Mindre pakker (opptil 20 kg, maksimal lengde 1,2 m) sendes med DHL Servicepoint og leveres til din nærmeste DHL-utleveringssted normalt innen 2-4 virkedager. Avvik kan forekomme for fjerntliggende steder og leveranser i Nord-Norge. Når pakken din er sendt fra oss, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon slik at du kan følge leveringen din.
Større kolli (over 20 kg eller lengde over 1,2 m) sendes med DHL Home Delivery og leveres til tomtegrense/kantstein nær ytterport (ingen innkjøring) normalt innen 3-6 virkedager. Ved hjemlevering vil du bli kontaktet på telefon/sms før levering finner sted for å avtale passende dag eller tidspunkt for levering. Levering skjer kun på dagtid. Når pakken din er sendt fra oss, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon slik at du kan følge leveringen din.
Skulle noen av produktene du har bestilt ha betydelig lengre leveringstid enn de andre produktene i bestillingen din, kan vi i noen tilfeller dele opp bestillingen din. Som kunde trenger du aldri å betale mer enn den opprinnelige frakten.
Etter at bestillingen er lagt inn kan vi dessverre ikke endre leveringsadressen. Vi kan derfor kun levere til adressen som er oppgitt da bestillingen ble lagt inn i nettbutikken.
For uutløste pakker med en vareverdi under 500kr, vil vi fakturere 195 kr, for uutløste pakker med en vareverdi over 500kr, vil vi fakturere minst 395kr for å dekke påløpte kostnader. Husk derfor å alltid hente bestillingene dine innen 7 dager etter at pakken din ankom postkontoret.
Vi sender til hele Norge med unntak av Svalbard
5. Pris og betaling
I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling med bank/kredittkort, faktura eller avbetaling.
For aktuelle forhold med Klarna. Les mer her. https://www.klarna.com/se/villkor/
Selskap
For gjeldende kjøpsvilkår. Les mer her. https://www.klarna.com/se/villkor/
Alle priser på Blimo.no er inkl. moms. Vi tar ikke gebyr ved betaling på Blimo.no. Alle priser er dagspriser og opdateres løpende.
Det er ikke mulig å betale for kjøp via bankoverføring. Kun betaling via ovennevnte betalingsalternativ er mulig.
6. Angrerett og åpent kjøp
Som privatperson har du rett til å kansellere et kjøp innen 14 kalenderdager. Varene må returneres i samme tilstand som ved mottak for rett på 100% refusjon. Du har rett til å behandle varene du har kjøpt fra oss på en slik måte at du kan fastslå deres egenskaper og funksjon. Hvis du har behandlet varene på en annen måte enn det som anses naturlig, er du forpliktet til å kompensere oss for verditapet, og vi kan i slike tilfeller se det som nødvendig med et fratrekk i vår tilbakebetaling. Vi følger forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Ved refusjon og tilbakebetaling vil du få pengene på kontoen din innen 14 dager fra utstedelse.
Ved andre årsaker du kan kansellere et kjøp:
- Hvis du mottar pakken senere enn 8 dager grunnet vår feil
- Varene må også returneres pakket i henhold til våre anbefalinger.
Dersom du som kunde benytter deg av åpent kjøp/angreretten, står du for returfrakten.
For å returnere en vare, følg disse trinnene:
- Kontakt kundeservice: Bruk skjemaet du finner via lenken og ha ordrenummeret ditt klart.
- Returfraktetikett: Vår kundeservice vil gi deg en returfraktetikett som du skal bruke for å returnere varen.
- Returkostnad: Kostnaden for returfrakten avhenger av hvilken type vare du returnerer i henhold til følgende liste. Hvis du returnerer flere varer samtidig, vil du bli belastet for den største fraktkostnaden. Returnerer du flere av samme type, vil du bli belastet for frakten for hvert enkelt produkt.
Returfraktkostnader:
Produkttype | Returfraktkostnad |
---|---|
Alle gåscootere (unntatt kabinscooter) | 2500 NOK |
Sammenleggbare elektriske rullestoler (Blimo Elite og Move) | 1000 NOK |
Kabinscooter | 5000 NOK |
Løftestol | 700 NOK |
Rullator | 400 NOK |
Mindre tilbehør/reservedeler under 20 kg via postagent | 150 NOK |
For varer som ikke er oppført på listen, kontakt kundeservice for informasjon om returkostnad. Vær oppmerksom på at kostnadene ved returfrakt kan avvike fra kostnadene som er gjort i nettbutikkens kasseregister.
Vi betaler deg tilbake pengene innen ca. 14 dager ved eventuell heving ved forsinkelse, reklamasjon eller åpent kjøp.
Vennligst ikke bruk maskeringstape eller andre typer taper som kan ødelegge emballasjen ved retur. Bruk heller gjennomsiktig pakketape.
Åpent kjøp
Vi tilbyr deg åpent kjøp i 60 dager. Dette gjelder kun for nye og ubrukte varer som har originalemballasje.
Angrerett
Angrerett er en rettighet du som forbruker har ved handel i nettbutikk og annet fjernsalg. Angreretten gir deg muligheten til å angre et kjøp innen 14 dager etter at du mottok varen, så fremt varen er i god stand og ikke omfattes av lovens unntak. Mens åpent kjøp er noe vi i Blimo.no tilbyr deg som et gode.
Mottakelse
På Blimo.no sender vi kun nye varer fra vår leverandør, dog vi har noen produkter som er brukt som demo-modeller på varelageret for produktbilder og testing. Disse demo-modellene blir solgt med redusert pris, og ved samtykke og kjøp av disse modellene kan vi ikke gi en mer redusert pris enn hva som tilbys. Kjøper du produkter som ikke er demoprodukter, sender vi selvsagt nye produkter vi mottar fra leverandøren.
Noen ganger kan produkter bli skadet under transport, og dette skal selvsagt ikke gå utover deg. Ta gjerne kontakt med oss på info@blimo.no eller gjennom chatten så skal vi hjelpe deg med å ordne opp.
Om du mistenker at et produkt du har betalt til full pris er sendt ut til deg som brukt, har du rett på å få en prisreduksjon eller rett til å heve kjøpet.